Tuesday, May 4, 2010

Ya Allah!!
since semalam aku menangis hingga ke hari ini..tak henti-henti..rase sebaknya itu..rase sedihnya itu..amat mendalam..teramatlah dalam..dapatku rasai hingga saat ini..

Oh Tuhan!!
berilah aku petunjuk..kekuatan..ketabahan..dalam menghadapi situasi ini..yang akan menimpa diriku..akan datang..

Ya Tuhanku!!
mengapa hati ini bagai disentap sentap..bagai dihempas hempas seperti kaca dihempas kemudian bercantum semula..dan dihempasnya lagi

Oh Tuhanku!!
sesungguhnya aku insan biasa..hamba-Mu yang teramat lemah lagi kerdil..aku tak bisa menepis segala pemikiran negatif yang datangnya bertalu talu ke benakku..sungguh pedih kurasakan..hanya Kamu sahaja yang mengerti perasaan ini..tika ini..

mengapa agak sukar untuk aku menerima kenyataan ini?
mengapa aku merasakan situasinya seperti aku terpaksa bekerja disini dahulu?
mengapa aku merasakan bahawa diri ini tidaklah sepenting mana seperti yang dijanjikan,yang diimaginasikan?
mengapa aku tidak punya pilihan lain?
mengapa aku selalu terperangkap didalam famili sebegini?
mengapa takdirku begini?
mengapa impian aku musnah dalam sekelip mata walhal ia sepatutnya dalam genggaman aku?
mengapa aku tidak bisa mengecapi impian itu supaya menjadi suatu kenyataan hidupku?
mengapa aku berasa terasing?diketepikan?
mengapa aku mesti mengalah?
mengapa aku?
mengapa...mengapa..mengapa...??

inikah kehidupan yang dijanjikan oleh-Mu sekian lama padaku?

aku amat
KECEWA
KECEWA
KECEWA
KECEWA
KECEWA

aku amat
SEDIH
SEDIH
SEDIH
SEDIH
SEDIH

mungkin aku tidak bersyukur..ampunkan aku Tuhan!!

No comments:

Post a Comment