Monday, August 13, 2012

bersiaran

wah!!sudah lama rasenya tidak bersiaran..chewah!!mengalahkan deejay la pulakss kann...ape2 jela..bln 7 pun x sempat nak post ape2 maybe jugak xde mud langsung nak menulis ni..tambahan pulak xde line internet kat umah kan..ahakss..

anak pun dah mencecah 3bulan lebey...pandai ape sekarang?ermmmm..ape yerr??pandai senyum, ketawa, berborak n cubaan utk meniarap pun ada....satu perkembangan yang bagus ku lihat disitu...Syabas betty!

perubahan dalam hidup sejak ada anak memang wujud..segala yang dilakukan anak jadi no 1...perkara yang remeh temeh dulunya terpaksa diketepikan...cthnya memanjakan diri sndiri, mengemas beria2, makan dan macam2 lagila..payah nak sebut..x tersebut pun..ahaha

aku dah pun start keje semula 7 aug aritu..sebelum masuk opis, macam2 aku dengar cerita drpd member pptm..kena tukarla, itula inila..haishhh..seram rasenya..tapi bila dah duduk kat kerusi yang ekon nya dahpun rosak, maybe merajuk kot sebab dah lama x on oleh owner biliknya hehe, xdela seram sangat...bagi aku. kalau dah takdir nak kena tukar tu, kena jugak even dah wat keje berhempas pulas usahanya,..x gitu kiah??haha..kalau ikutkan memangla nak rase duduk tempat lain, berubah angin kt tempat orang...tapi sejak ade si kenit ni...berfikir panjangla pulak kan...kang aku tercampak nun jauh kt sana..dah kena long-distance ngan abang kan..haruuuuu diwatnya nati...huhu...

time aku tulis entry ni dah ramadhan 25..jap je lagi nak raya kan...begitulah cepatnya masa berlalu..tup2 anak aku dah setahun..boleh berjalan , makan sumer la....senang sikitla mama n ayah bawak irfan jenjalan...irfan sure suka punyer lah!!mama n ayah kamu ni kaki berjalan, travel sana sini...ikut gila masing2 hahaha...

betullah sangat orang kata...sejak jadi ibu ni, sejak telah merasa proses mengandungkan, melahirkan lalu menjaga anak seorang, barulah kita tahu akan besarnya dan beratnya perngorbanan seorang ibu..maybe juga ayah...perasaan itu memang lain..different from other thing!!..rasalah sendiri wahai kawan..

kalau ada hal n terpaksa tinggalkan irfan pada orang lain mesti aku rase bersalah ya amat..takut2 dia meragam xtentu pasal...susahkan orang tu..nak je ckp "biarlah aku berhenti keje, jaga anak sendiri"..tapi apakan daya..everything needs money...

tapi yang aku dapat rasai sejak ada irfan ni ialah aku excited nak tengok dia bergaya ngan macam2 style...geram aje nak beli baju baru tiap ari..uhhuhuu..even boy, still kena ade style kan....baju gurl memang byk choice, x dinafikan la...hurmm, x sabar rasenye nak tengok budak ni berdiri lalu berjalan then berlari..time ni sure kurus aku diwatnya...haha...so bolela pakai macam2 kan dik!!


                                                             ---> makan baju mama!!

No comments:

Post a Comment