Tuesday, May 28, 2013

inas wedd

pada 25 may aritu..selamat la sudah adik iparku,Alina atau ina atau lebih dikenali sebagai mokde oleh anakku bersama pasangan kelate nya,saudara Hisyam atau ise..mcm pelik ejaan tu kan haha..lantak.

ekceli tak nak kata apa sangatla pasal majlis aritu..memang tak organize aku perhatikan..

berdasarkan pengalamanku, aku cuba curahkan kepada mereka...buat itu..buat ini..yang sepatutnya terjadi dalam majlis tersebut..bout wht next..next and so on..

aku suka perhatikan pasangan pengantin baru..seperti mana fasa yang telahpun aku lalui..Ya..2 tahun yang lalu..(masih segar dlm ingatanku)

apa yang mereka rasakan setelah di ijabkabul kan..

apa yang mereka fikirkan sebelum , semasa dan selepas majlis ...

apa yang mereka lakukan pada '1st nite' mereka..

apa yang mereka perlu lakukan selepas ini ...

apa yang mengembirakan hati mereka..

apa kelebihan berkahwin ini...

apa kekurangan ...

apa yang dulu boleh..sekarang tak boleh dah...

macam-macam...

Tapi..

bagi aku..

aku dah pun merasakan semua ini..walhal baru 2 tahun jagung...

memang seronok mulanya..

kita diberi kebebasan 100%..kegembiraan 100%..kepuasan 100%..kepercayaan 100% ..bak kata org sumer nya 100% laa senang..perfect!!tiada cacat cela nya...

namun...

hari yang berlalu cukup mematangkan diri aku yang serba naif ini~

Hanya Tuhan saja Yang Tahu~


No comments:

Post a Comment