Sunday, July 31, 2011

1st Aug..

hari ini bersamaan 1 Aug yang mana jatuh 1 Ramadhan juga..so memasing startla berpuasa..x kurang juga yang pasang angan2 nak kuruskan badan ckit time ni..akula tuuu hehe..

actually nk bercerita perihal lain tapi..okeyla..begini kisahnya..kisah kau dan aku..eh, bukan!..kisah aku jer ni..

kakak abang balik sabtu lepas... then, macam biasalah aku treat dorang... x lebih dan x kurang.. tapi dah nama kakak abang means tht dia bukanlah kakak aku...ada sedikit jurang disitu ya..

semalam, kejadian serupa sebelum ni telah berlaku sekali lagi.. kali ni, dia memanggilku masuk ke biliknya.. aku seakan tahu apa yang bakal diucapkan.. x lain dan x bukan lagi pasal aku.. ya .. pasal diriku.. orang duk mengomel pasal aku! aku ditegur, dinasihati, diperhati.... oh, aku memang x berasa 'feel free' duk kt sini.. selagi aku stay kat sini memacamlah perkara + isu yang akan timbul di kemudian hari.. oh tidak.. sekarang pun dah berlaku... they always 'keep on eye' of me... blame me.. and put me in this problem.. like i'm a 'hell' + 'disaster' to them, to their family... who r u to get into mine? who r u to ruin all of this? kadang2 aku bahagia disini..kadang2 aku x bahagia langsung .. rasa macam baik aku menyewa hotel senang!..

"kahwin bukan utk rasa seronok je"... ayat apakah itu?

aku jawab "bukan seronok sgt pun".. "aku je yg tahu sendiri".. "betapa 'seronoknya' disini"..

oh x bole Bla.. nasib baik aku bukan si pelenting... aku malas ah nk cakap hal baik buruk org, apatah lagi tentang mak orang... kakak aku sendiri tak pernah tegur aku macamtu.. kakak ipar sekalipun.. never!sebab tu bila dia tanya nak cakap ape2 x?aku jawab "erm, takde pun".. bukannya ape , aku tak nak keruhkan keadaan... aku sedar aku orang luar banyak membuat onar disini.. dan korang.. korang tak suka akan kehadiran aku selama ni kan!! cakap jela!! aku terima.. sebabnya aku disini diterima oleh abang korang!! bukan aku!! bukan akula!!!!

aku dianggap 'isteri bermasalah' sebaiknya tiba di rumah tersebut... Teruk sangat kah aku??
segalanya diperhatikan.. diintip.. dikaji.. dicari kesalahan.. lalu korang dengan senang hati membuat kesimpulan dan inferens sendiri.. pernah kah kamu semua berada di pihak aku? never!! sebab korang fikir aku semacam dengan korang semua kan! akui lah bawasanya aku dari family luar.. lain dari family korang.. terpulang pada kamu utk menilai diri aku..

pemalas? -sebab didakwa x memasak-
kedekut? -sebab didakwa x pelawa makan makanan aku-
sombong? - sebab didakwa tidak bercakap dan join korg-

tanyalah tentang diriku wahai kamu sekalian alam....

tanyalah kepada Abangmu..

tanyalah kepada adik beradikku..

tanyalah kepada kakak ipar dan abang iparku..

bagaimana diri ku dihadapan mereka?? jangan salahkan aku saja pabila perkara ini terjadi...

sungguh muak ku rasakan....

SudaH!!!

dibenakku hanya terfikir 'rumah oh rumah'.... abang pun begitu jua... muak!

No comments:

Post a Comment