Sunday, July 31, 2011

bernyawa,hidup,bahagia

kengkadang aku berfikir... kenapa semuanya ingin menghentamku... sudahla tiada berharta.. hanya suami disisi.. adik lelaki mu itu bukan pinjaman yg dibuat oleh ku tapi.. dia hak aku.. milik aku... dan jua sebaliknya.. kiranya ada salah dan silap mengapa mesti menghentamku.. bohong kiranya aku mengatakan bahawa tiada perasaan yg terpendam sekalipun terpalit dalam hatiku... aku amat berkecil hati.. aku rasakan ini tidak adil.. mana bahagian aku?

tuhan mengurniakan aku seorang suami yang mempunyai adik beradik yang mempunyai latar belakang yang berbeza.. begitu jua aku... tiada insan didunia ini sama dan sempurna dari setiap segi dan sudutnya.. mesti ada yang berbeza..

aku hilang arah ketika menjalani kehidupan disini.. aku hanya mengikut arah yang aku kenal iaitu.. arah suami ku.. aku bernyawa ketika beliau ada.. aku hidup ketika beliau ada.. aku bahagia ketika beliau ada.. walaupun ada ketika, beliau juga turut serta dalam menghukum ku.. namun, aku redha.. mungkin inilah takdir ku disini... siapalah aku utk menilai semua ini.. tidak ku ketahui akan perkara yg bakal terjadi disini... tidak pernah!

orang diluar sana asyik berkata, lepas bernikah hilanglah segala masalah..tapi..aku...sering dihimpit masalah yang pelbagai.. bak kata abang 'kita tak wat hal tapi org lain yg wat hal ngan kita'.... kenapa perlu menggangu ketenteraman kami??..pernahkah kami berbuat begitu pada kamu?tidak sekali2 dan sememangnya itu bukan lah sifatku...iaitu.. menegur, memerhati dan menjaga tepi kain baju spenda orang dan sebagainya...


she's not my mom
she's not my sister
this is not my house
i cannot do anything here
i dont feel free here
i dont feel home here


walaupun.. ayat ini selalu bermain di benakku..

namun.. aku cuba utk menepis segala khayalan itu..

tapi korang ???????

No comments:

Post a Comment