Thursday, July 4, 2013

future

kengkadang (eh ade ke word tu) aku terpikir...ya..aku tak nafikan..slps kena serangan bertubi2 dlm 1 mlm tu,hati aku x tenang...asyik teringat je..trngiang2 sumer bnda yg dikatakan padaku..halus..jelas..terang..namun kejam bagiku..aku rasakan tiada keadilan disitu..hanya Kau yang tahu..seperti yg pernah aku katakan sblm ni..dlm entry2 yg lain..semua bnda yg aku lakukan salah..xtau mana silapnya..aku banyak bersabar..berserah..redha..terima saja..ada ketika inilah 1st time kena mcmni..mencabar maruah dan kepribadian aku..selama aku hidup, xpernah rasa dicabar,dihina sebegini rupa..namun setelah berumahtangga,ini jadinya...sungguh ku tak menyangka..betul lah kata org tua.."Kusangka hujan sampai ke petang,rupanya sampai ke malam" (betul x) ye kott...haha..tiada manusia tahu akan apa yg bakal berlaku dihadapannya..There's no human know their future except Allah..Ya Allah..aku mohon perlindungan dariMu..mohon tempat ku berteduh di kala kesusahan melanda..kerna hanya Kau yang tahu segala apa yg tersirat dan tersurat..

Ya..aku ada terpikir..andai aku tiada jodoh..bagaimana anak aku?anak-anak aku@kami?
Ya..aku willing n berbesar hati menjaga mereka..aku mampu even x berapa mampu!!
Ya..aku rasakan hidup perlu diteruskan tanpa menoleh ke belakang..menangis tetap menangis!!tapi aku akan kuatkn semangat!!yeyeh!!
Ya..tidakku mahu mencari peganti..cukuplah sampai disini..
Ya..aku rela menghambakan diri pada keluarga aku..mak n ayah aku sndiri..itu lebih menyenangkn hatiku..
Ya..aku pasti akan menjadi seorg yg lain..berbeza dr sblm nya..nantikan!
Ya..aku akan dihina dengan bawaan status baru aku tu..aku akan cuba hadapinya..
Ya..org pasti mencari kesalahan aku..dia lah penyebabnya..x guna!!xpandai jaga laki!!
Ya..aku akan berhijrah ke tmpt baru..jauh nun disana~

Ya..ya..dan ya...insya-Allah...sekiranya ianya benar benar berlaku!!!!

No comments:

Post a Comment