Tuesday, May 15, 2012

kronologi bb

wah!! sudah lama tak ber'blogging' la .. At last, aku bersalin jua ... of cosla kan, takkan nak peram lame2 bdk dalam ni kan ...

Kronologi kelahiran baby Irfan :
-Isnin, 4am aku merasa kesakitan @ dikenali sebagai contraction ..almaklum lah aku xde pengalaman apa2 tentang bersalin ... aku ingatkan sakit biasa kot2 perut masuk angin sebabnya aku asyik terberak2 je aritu .. macam kena buang segala toksin @ taik dalam perut nila..masa tu contraction ni selang 20 minit gitu...
-Isnin, 8am (i guess so) lupe dah hehe .. kurasakan contraction selang 10 minit pulak ... sakit jugakla time tu .. aku resah .. abg pun resah tp boleh relax lagila ... pukul 3pm pegi hoshas, saje wat checkup ... misi seluk, xde jalan bukak pun lg ...misi cakap ni sakit main2 aje ... wad full .. awk balik umah jela .. kalau btul2 contraction, berganda2 sakitnya drpd yang ni.. betul ke misi ni?? aku dah rase sakit ni ... awak tunggu turun tanda dulu ye baru datang ...pastu perut kt dada rase mengeras, ni lembut lagi ... ish misi nila .. baiklah misi .. kamu lebih arif ... aku pun balik SJ smula ... contraction still dtg selang 10 min tp lagi kuat hentaman nyer ... aku makin risau ..tp tahan jela ...
-Isnin, 10pm aku dah pun balik kerdau time ni... aku rasakan contraction selang 5 minit sudah .. dan hentaman nya .. hanya Allah saja yang tahu .. Ya Rabbi sakitnya ...
-Isnin, 12am badan dah start shaking ... lain btul rasenye kali  ni ... ingatkan nk tunggu turun tanda dulu then baru bergegas ke hoshas tapi ... abg amik keputusan pegi jela hoshas tu ...
-Isnin, 1230am sampai hoshas, misi seluk ... fully open ... ha??!! .. terkejut aku time tu .. padanla sakitnya tak dapat digambarkn wahai kalian semua ... terus aku ditolak ke labour rum ...
-Selasa, 1.18am aku selamat melahirkan baby Irfan ke dunia even proses pelahiran tidaklah berjalan begitu lancar .. almaklum lah 1st time kan .. aku tak reti meneran .. banyak sungguh tekanan ketika itu .. dengan sakitnya .. dengan kena push nya .. ohhh tuhan!! Namun, berjaya mengeluarkan baby ... Alhamdulillah ..

No comments:

Post a Comment